نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2277
-
الف
+

سینماهای هند فعالیت خود را از سر می گیرند

سینما های «هند» فعالیت خود را از 15 اکتوبر از سر می‌گیرند.

به گزارش آی فیلم 2،با وجود افزایش تعداد مبتلایان به کرونا  ویروس در«هند»، سینماهای این کشور از ۱۵ اکتبر مصادف با ۲۴  میزان(مهر) فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

وزارت این کشور اعلام کرده است:سینماها، تیاترها و مجتمع ها با حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت، مجاز به بازگشایی هستند.

انتظار می‌رود که وزارتخانه‌های این کشور استندرد‌های بیشتری را که سینما‌ها ملزم به رعایت آن هستند منتشر و اعلام کنند. 

خبر بازگشایی سینماها در هند در شرایطی به گوش می‌رسد که این کشور با ۶ میلیون و ۲۳ هزار مبتلا، پس از «آمریکا» بیشترین آمار ابتلا به کرونا در جهان را دارد. براساس آمار منتشر شده از دانشگاه «جان هاپکینز»، تاکنون بیش از ۹۷ هزار نفر در این کشور پرجمعیت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

این درحالی است که یک نظرسنجی که در ۵۸ شهر هند انجام شده نشان می‌دهد ۲۸ درصد مخاطبان سینماها آماده هستند تا با بازگشایی سینماها، به تماشای فلم بروند. ۴۷ درصد هم گفته‌اند دو سه هفته‌ای صبر می‌کنند و ۱۹ درصد گفته‌اند تا دو یا سه ماه دیگر سینما نمی‌روند.

سینما‌ها در کشور هند از اواسط ماه مارچ بسته شدند و با وجود اینکه دیگر بخش‌های اقتصادی این کشور از یکم جولای اجازه از سرگیری فعالیت‌های خود را گرفتند، اما اکثر ایالت‌ها در این کشور سینما‌های خود را بسته نگه داشتند.

انجمن‌های مختلف هند اعلام کردند که از اعلامیه وزارت داخله این کشور استقبال می‌کنند و متعهد می‌شوند که یک تجربه ایمن، مطمئن و بهداشتی را برای دوستداران سینما در این کشور تضمین کنند. آن‌ها اعلام کردند مهمترین اولویتشان سلامتی و رفاه مهمانان و کارکنانشان است.

ویروس کرونا صنعت فلم هند یا «بالیوود» را که با فلم‌های مختلف میلیون‌ها نفر را به خود جذب کرده، با رکودی بی‌سابقه مواجه ساخت.با این وجود بیش از شش ماه تعطیلی سینما در این کشور، باعث شد که صاحبان محتوا و توزیع کننده‌های آثار، تجارت «نمایش آنلاین»را تجربه کنند.

این اقدام اولین بار توسط کمپنی «آمازون» صورت گرفت که فلم سینمایی «گولابو سیتابو» با بازی« آمیتاب باچان» را منتشر کرد. بعد از آن هم کمپنی‌هایی مثل «پلاس هات استار»، «نتفلیکس» و «سونی»به بخش نماش آنلاین در هند اضافه شدند.

م ا

نظر شما
ارسال نظر